Fjärde advent

Sitter och klinkar på min dator, när jag döm av min förvåning upptäcker att mina barn har gjort en liten brasa av tändstickor i ett glas på bordet. När jag säger till dem att släcka den så blir båda två jätteförvånade över min ilska.

- Pappa man kan ju diska det, säger dem

Och efter det så sätter pojken igång att tokutblåsa adventsljusstakarna.

Tänkte tagit med barnen ut på ett lokalt fik med pepparkakor och glögg, jag kollade kylan på balkongen samtidigt som jag tog ett bloss och då bestämde jag mig för att stanna hemma för näsan var rödare på mig än en fullblodsalkis.

Med tanke på att julen närmar sig och därmed så ökar alkoholintagen hos de flesta så passar jag på att bjuda på detta klippet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0